måndag 26 augusti 2013

Paulina berättar...




Som jag berättat (läs under rubriken "ett gammalt hus") så kommer namnet på bloggen från Paulina som var en av döttrarna till Anders Svensson som byggde Östergården. Paulina var en riktig berätterska och vi har fått tillgång till alla sparade "dagböcker" från Östergården från min svärfar, eftersom Anders Svensson på Östergården var min svärfars fars morfar och han har tagit vara på alla anteckningar och brev från den tiden!
Paulina berättar att "på Östergården trivs och frodas våra pelargoner" 

Efter en vattenanalys på vårt vatten från den djupborrade brunnen visade det sig att vi hade lite för höga värden av fosfat och kalium. Killen sa även " men dina växter trivs säkert?" Detta stämmer ju!
Ett nytt inlägg idag får bli en bild på en av alla mina vackra pelargoner. Jag har väl aldrig riktigt sett det vackra i pelargonerna, men sedan vi fick en "kärlekspelargon" på vår bröllopsdag för 3 år sedan som jag vårdat ömt och tagit sticklingar från och ser hur de bara frodas på nytt så blir jag lika lycklig varje gång jag ser dem!

Inga kommentarer: