lördag 26 oktober 2013

Långsamhetens lov...


Regnet slår mot rutorna...



Jag får ingenting göra ännu, mer än små lätta saker så jag bloggar lite och jag längtade plötsligt tillbaka till detta...


Men nu så är vi här...mitt i hösten med regn och storm som jag också tycker mycket om...haha nu rimmade jag utan att tänka på det...


När vi kom hit upp till landet igår ikväll  hade Knutsson, vår superduktiga snickare gjort klart räcket till trappan


och vi blev så nöjda IGEN!Han är en sann hantverkare!


För nu är den gamla trappan både säker att gå i, väldigt fin och vi kan sätta upp en grind för lille Albin så han inte kan klättra upp.
Nu saknas bara lite färg på det hela, men som sagt det får vi ta långt fram, för först gäller det att "stormsäkra" huset med vinterfönstren!

Mannen är på älgjakt idag, så jag fortsätter väl att sitta lite vid datorn.Ska ta fram en bok och försöka läsa lite och så har jag ju lite filmer att kika på...

Jag sover mycket om dagarna vilket behövs för läkningens skull. Det värker mest om nätterna, så jag tar starka värktabletter fortfarande, men vet ju att det kommer gå över successivt..

Det svåraste av allt är just att jag inte får göra så mycket...Vill så gärna måla, tapetsera, fixa, men icke...bara göra små lätta saker...jaja. tålamod och det är inte min starka sida alltid...

Kram på er och trevlig helg!
Ann

 






Inga kommentarer: