torsdag 14 november 2013

Det här med att bo compact living...


Jag har i ett tidigare inlägg skrivit om att bo sk compact living, något jag har stor erfarenhet av själv när barnen var små fram till de flyttade hemifrån.

Idag fann jag en söt liten lägenhet på Alvhems Mäkleri som bara tilltalar mig så i all sin enkelhet...

Som det ser ut idag så har vi ju två boenden...
Men sedan vi fick chansen för snart 4 år sedan att köpa, förvalta och varsamt renovera ett fint kulturarv från min mans släkt som vi bara älskar, så har våra tankar om att för gott flytta ut på landet kommit till oss mer och mer, speciellt nu när vi börjar bli färdiga med huset.
För det här med storstad känner vi båda att vi kan ganska bra nu...



Den här lägenheten är som vårt hus, med sina brädgolv, höga golvlister och karmar...



Sitt gamla kök...




En sådan gammal "sj-hatthylla" hade jag i min första lägenhet...




Smart med ett överskåp som hänger fritt från golvet...






Källa-bilder hämtade från Alvhems Mäkleri och Interiör


 Ja, jag blev lite småkär i den här söta lilla lya, och om vi nu inte helt kan släppa taget om stan med en gång...så kan jag i alla fall tänka mig att bo i den här som en liten övergång...


Skön torsdag till er!
 ♥


Inga kommentarer: