söndag 3 november 2013

Söndag och släktarv




Eftersom det är Allahelgonahelgen så var vi igår på kyrkogården för att tända lite ljus...

Här vilar Paulina och hennes make...Det är ju Paulina som givit sitt namn åt min blogg - och hon var dotter till Anders Svensson som byggde vårt hus. Hon var även en stor berätterska!
Tack Paulina för dina berättelser, de lever vidare nu i vårt hus...


Arvid som föddes på Östergården och som var son till Klas - Paulinas bror...




Paulinas och Klas far Anders, som också byggde vårt hus på 1800-talet - han var även min mans farfars morfar..det är också efter honom som min man fått sitt namn - Anders
Tack Anders för det fina kulturarv vi fått chansen att förvalta! Vi tar hand om huset med mycket kärlek...




Oscar och Ruth -  min mans farfar och farmor 
Tack Oscar för dina berättelser, jag för dem vidare nu...


Det är alltså tack vare dessa människor vi har fått möjligheten att  förvalta och varsamt renovera Östergården tillbaka till dess ursprung.
Dagboksanteckningarna från tiden på 1800-talet lever vidare nu när huset fått nytt liv efter nästan 50 års vila.

Det är fantastiskt att kunna få läsa om tiden från början på Östergården! 
Vi är er för evigt tacksamma ♥
Ann

Inga kommentarer: