lördag 8 mars 2014

Att våga ta steget...




Jag har alltid haft ett driv, en önskan och vilja att klara mig på egen hand.
Inte att jag vill leva ensam utan att få göra det jag brinner för
och att få in pengar för det jag vill kan och är duktig på.




Alltför ofta har jag upplevt att jag alltid bara varit en i mängden på ett företag
och att jag inte alltid fått uppskattning och lön för det jag gjort.
Drivet och längtan att få skapa och göra saker med mina egna händer
har varit så övertygande men inte alltid gått att genomföra
pga omständigheter i livet.




Där har rädslan att släppa taget om det trygga och den där känslan av
att " jag måste ha ett riktigt jobb" tagit ett grepp om mig och den
där lilla viktigpettern på axeln suttit och sagt att - Såå kan man väl inte göra!


Det är slut med det nu, för efter alla utbildningar jag har gått inom hantverk, design och inredning
så har jag bestämt mig för att det ska gå!
Jag släppte taget och hoppade och underligt nog känner jag mig väldigt trygg i den 
känslan av det osäkra och okända :-)

Häromkvällen var jag på en mycket inspirerande föreläsning som handlade om just att våga 
sträcka på sig, höja hjässan och på med ett V-leende :-)
Att släppa gamla invanda mönster, lyssna till den inre passionen, att ta kommandot själv över sina rädslor och att dina drömmar kan bli verklighet.
 Så jag sträcker på mig och fortsätter lyssna inåt...

Nu hoppas jag att ni får en underbar fortsatt lördag!
Ann

 


Inga kommentarer: