söndag 16 mars 2014

Kammaren är äntligen klar



När vi flyttade in i huset på riktigt så att säga sommaren 2012 så var det i kammaren vi sov hela första sommaren eftersom detta var det första rummet som stod klart under renoveringen. Det var faktiskt här i kammaren som vi även sov i den sommaren vi "provsov" i huset för att känna hur det kändes innan vi tog beslutet om att köpa det.




Vi stängde av den gamla delen av huset för att undvika byggdamm och installerade oss här när vi flyttade in under renoveringen.
Detta har varit ett magasin från första början det kunde vi se när vi rev ner innertaken.









Jag har sakta byggt upp vårt hem med saker jag tycker om och blandat nytt och gammalt
eftersom jag älskar den mixen.
 Här har jag målat en lastpall i en färg som heter Drivved för att få just det där vindpinade utseendet.
Detta är perfekt nu när det kommit barnbarnen, ett bord man inte behöver vara rädd om men tillräckligt snyggt och passar så bra in i huset.

Här i kammaren har vi ställt en bäddsoffa så detta rum används även som gästrum när vi är många.
Den öppna spisen ger kammaren det där lilla extra.
Jag ville skapa ett enkelt rum där man kan sitta och läsa, spela spel och umgås
utan TV...


Ha det fint!
Ann

Inga kommentarer: