fredag 11 april 2014

Min lilla veranda...



Jag har alltid drömt om en glasveranda. 
Den skulle ligga vid havet ute i skärgården någonstans 
och den skulle se ut precis som min lilla glasveranda ser ut idag.
Där skulle jag bjuda på nybakta kanelbullar och hemmagjord saft till mina barnbarn.
Jag hade hela bilden klar framför mig hur denna veranda skulle se ut.
Det blev en slags affirmation, ett mål.
 Det var i drömmen.



Den drömmen har blivit sann...
För nu har plötsligt jag min lilla veranda.
Den ligger på landet, inte vid havet men med ett öppet och vackert landskap framför sig.
På den kan jag äta frukost och middag varje dag året runt.
Här kan jag även plantera och så växter och bjuda barn, barnbarn och vänner på nybakta bullar och saft.
Jag känner så djup och stor tacksamhet.

Ann



2 kommentarer:

ida sa...

Åh den drömmen har jag också! En glasveranda med natur som utsikt. Helst djö eller hav. Där vill jag bjuda på hembakt och äta frukost och sitta på kvällen med tända ljus. Såå vackert! Njut!

Unknown sa...

Tack så mycket för dina fina ord Ida❤️