tisdag 1 juli 2014

Körsbär och elefantöron...





Det finns två sorters bär som jag fullkomligt kan frossa i...
Körsbär och jordgubbar.
Jag får liksom aldrig nog och tröttnar inte på dessa ljuvligt goda bär som är allra mest smakrika just nu.

Har alltid älskat smaken av körsbär.
Kösrbärsmarmelad, körsbärpaj och nu kom minnet tillbaka från för sisådär 15 år sedan då jag fann en mjukost med körsbärssmak.
Jag köpte den ofta till fredagsmyset och alla goda ostarna...
Hur kan jag har glömt den!
Undrar om den tillverkas fortfarande...


Jag vet...avslöjad...fönstren ska renoveras...pjuh...17 stycken (!)

  

Så är det det här med Elefantöron
Det går ju trender i växter också och Elefantöra är en sådan trendväxt som jag har sneglat på ett tag. Jag tycker faktiskt att de är vackra och så passar de mina ickegröna fingrar bra. Så nu är jag ägare till två stycken och jag ska vårda dem ömt...

Har redan plockat små skott och givit till en vän,
men även satt några till mig själv för jag vill att den ska föröka sig så jag kan ha två till i mina övriga norrfönster.
Jag fick nämligen veta att de ska stå ljust men inte i direktsol så ett norrfönster borde ju bli perfekt!





 Nu blir det körsbärsfrossa (el  bigaråer som det egentligen är) men körsbär låter mycket vackrare...och så ska jag pyssla om mina Elefantöron.


Ha det fint!
Kramen,
Ann





Inga kommentarer: