onsdag 22 oktober 2014

Fyra nyanser av lin...

Linnehanddukar i 100% lin i färgerna gråmelerad, natur, grå och svart med koppartryck finns alltid i bassortimentet.


Nu finns mina linnehanddukar i fyra färger. Fler färger är under produktion men dessa kommer tillhöra bassortimentet.

Jag tycker mycket om naturmaterial och lin är ett underbart levande material som hela mitt koncept bygger på. 

Linnehanddukarna är i 100% fin linkvalité och är tillverkade helt för hand av mig.
De ska tvättas i 60 grader första gången sedan helst i 40.Tvättmedel utan perborat och optiska vitmedel är ett måste för att inte förstöra linets fibrer och struktur.
 För att linets fina kvalité och glans ska komma fram är mangling det bästa sättet efter torkning men självklart går det lika bra att stryka dem med ett ångstrykjärn.





Gråmelerad,linnefärg,svart med koppartryck,grå


Fördelarna med handdukar i lin är bland annat att de torkar snabbt vilket innebär att de aldrig hänger och blir sura och illaluktande...
Att dessutom linet bara blir vackrare ju mer man använder det är ytterligare en av fördelarna...

Kanske årets fina julklapp...?

Vill du beställa handdukarna eller mina övriga linneprodukter går det fint att maila mig på:
ann.h.stenstrom@gmail.com

En webshop är på gång men för att du ska känna dig trygg betalar du in via ett bankgiro vid beställning.

Ha det nu så fint,
Kram
Ann




Inga kommentarer: