måndag 14 mars 2016

Tevagnen som fann sin plats till slut...


Det där med att vara hemmablind känner vi väl alla till ibland. När man inte ser det man har hemma eller inte vet vad man ska göra av vissa saker och möbler.Det låter ju hemskt för jag har köpt det mesta hemma på loppisar, och second hand, men ändå...

Så har det varit med den här tevagnen. Jag har haft den ett par år men varit på väg att sälja den flera gånger för jag hittar inte riktigt platsen för den hemma.


Men så kom jag på att jag kunde fälla in ena sidan på den och ställa den mellan fönstren i matsalen.


Så här ser den ut helt utfälld. Handduken Towel i 100% lin finns att köpa här. Är så glad för mina koppar, Musselmalet från Royal Copenhagen som min dotter har köpt till mig.
Tekannan är från Eva Solo.


Det är så hemma i vårt gamla hus att det inte finns så många hela väggar. Detta för att alla rum har minst två ingångar och till och med tre. Är det då två fönster i ett rum blir det inte mycket väggar kvar att möblera längs. Men här kom den till sin rätt och fick fylla funktion som blomvagn och för servetter el annat under tex...

Jag tror att tevagnen är tillverkad någon gång under tidigt 1960-tal...







(ursäkta en lite suddigare sista bild...)

Jag gillar den för att den kan fylla två funktioner. En som hel tevagn ( eller drinkvagn...) eller göra så här, bara använda halva vagnen. Så nu får den stå här ett tag, vem vet var den hamnar senare...den är ju mobil, så det är ju bara att rulla iväg med den.

Nu ska jag produktfotografera lite nyheter.

Må så fint och kram från mig!

Ann





Inga kommentarer: