tisdag 30 augusti 2016

Linnepåslakan som bröllopsgåva...



För några veckor sedan var vi på ett väldigt vackert bröllop.
Våra goda vänners ena dotter gifte sig.

Jag ville så gärna ge bort en personlig present till brudparet, så jag valde att gå utanför boxen...




Jag tog fram två helt nya påslakan i en benvit färg i 100% mjukt tvättat lin med ett mönster i en ljusgrå färg som jag blandade fram själv som skulle passa till den vita bakgrunden.

Jag har ju inte kunnat blogga om dem förrän nu, för då hade jag avslöjat allt innan brudparet öppnat boxen...


Jag valde även att sy på sidenband längst ner att användas för att knyta ihop dem med och för att ge dem ett lyxigare utseende och känsla. 


Jag hoppas att brudparet kommer att sova lika gott i dem som vi gör i våra. Linnelakan är både svala och värmande


Resultatet  blev så överraskande fint att jag nu har valt att sälja dem i min egen butik  och till återförsäljare.

Jag får nog fundera ut ett fint namn för just dem...det är ju en bröllopskollektion...

Må gott!
Kram
Ann

2 kommentarer:

The Swedish Wildflower sa...

En sådan fantastisk gåva att få och att veta att de är speciellt framtagna för just dem och deras bröllop gör det hela än vackrare. :)

Kram Lotta

Unknown sa...

Tack Lotta. Det värmer så :-)
Kram
Ann