lördag 3 september 2016

Klimatsmart och miljövänligt...


Ni som har följt med mig och oss här ett tag har nog förstått att vi renoverar vår gård varsamt och använder bara naturvänliga material som linoljefärger, skurar trägolven med linoljesåpa och återanvänder och/eller köper helst virke från långsamtväxande träd. Vi kör miljöbil, och vi plastbantar, så mycket som det går. När det kommer till möbler och saker till hemmet så har vi inte köpt så mycket nytt, utan har använt mycket utav det som fanns i huset eller köpt på loppisar.

Med en miljöinspektör i familjen så blir det en hel del "pekpinnar", nej skämt åsido, vi lär oss bara ännu mer vilket är jättebra. Saker som man kanske aldrig tänker på annars.


Så ni förstår vilken lycka det var att hitta detta miljövänliga mobilskal i kork! 


Riktigt snyggt dessutom!


Jag hoppas att jag imponerar på min svärdotter när hon ser det här. 

Tror nog kanske att jag får hålla lite hårt i detta ;-)

Ha det så gott,
Ann




Inga kommentarer: