onsdag 4 januari 2017

Årets första inlägg och tankarna kring ladan


Först ut är en bild från Marie Sandbloms hem som är så där öppet, ljust och luftigt. Här är hemmets hjärta. Där man umgås. Utan TV. På bordet ligger linneduken som vi har handgjort och som finns i vår webshop.


Vi tycker ju att det är så fint när nöjda kunder visar hur våra linneprodukter ser ut hemma hos dem. Som här, sovrummet med våra linnepåslakan hos bästa Fruvintage. 


Hemma hos en annan kund.
Jag tar gärna emot fler bilder från er som har handlat av oss :-)

Fast egentligen var det ju ladan jag tänkte prata om i detta inlägg. Imorgon kommer nämligen målaren och vi ska prata om färgen på väggarna i ateljén.


Jag vill ju att väggarna ska upplevas som betongväggar, eller putsade väggar. Bilden är hämtad från nätet och får agera inspiration. 
Om jag hade fått bestämma helt själv så hade även alla fönster på ladan fått vara som det på bilden. Men det fick jag ju inte och det blir jättebra det med!


Jag har ju en stor yta som jag får bestämma över och det är lite jobbigt samtidigt mitt i det roliga. För när köket,som ska vara där i hörnet, är på plats är det svårt att ändra sig. Svart eller rent träfärgat. Ja, jag vet, har inte bestämt det än, fast jag sa det sist. 

Idag har jag mest hört mig för angående verksamheten vi ska ha här oxå. Det ska byggas ytterligare en hemsida för den och en del av er vet ju att vi vill hålla bröllopsfester på logen men det är även annat som den är tänkt för och den karamellen får ni inte smaka på än ;-)

Först ska jag få klara besked. Sedan ska ni få veta!

Kramen till er och tack för att du kikade in!
Ann



Inga kommentarer: